Sposoby na bolący kręgosłup

Problemy z kręgosłupem mogą objawiać się na wiele sposobów. Większości z nas wydaje się, że schorzenia kręgosłupa muszą objawiać się bolącymi plecami. Nic bardziej mylnego! Niektóre objawy kłopotów z kręgosłupem mogą przyjąć dość nietypową formę. Jeżeli więc cierpisz na zawroty głowy, bóle głowy, drętwienie kończyn, bóle w klatce piersiowej lub miewasz zaburzenia widzenia – nie ignoruj tych oznak! To może być znak, że Twój kręgosłup woła o pomoc.

Co robić kiedy zauważymy u siebie niepokojące symptomy? Pierwszym krokiem jest udanie się do lekarza specjalisty, który potwierdzi Wasze obawy. Dokładne badanie pomoże zdiagnozować schorzenie kręgosłupa i zaplanować odpowiednią rehabilitację. Jednak nie tylko medycyna może pomóc Wam zadbać o kręgosłup. Oto kilka prostych zasad, których wprowadzenie w życie zaowocuje znacznie lepszym samopoczuciem i zdrowszym kręgosłupem.

Materace do kontroli!

Na to jak czujemy się w dzień ma wpływ to, jak przesypiamy noc. I na czym ją przesypiamy! Rozkładane kanapy, narożniki czy wynalazki meblowe zwane amerykankami, to zabójstwo dla naszych pleców. Powierzchnia takich mebli bardzo szybko ulega odkształceniu, przez co sylwetka podczas snu nie spoczywa równomiernie. Mięśnie się napinają, kręgosłup wygina i w rezultacie wstajemy rano jak z krzyża zdjęci… Na czym więc spać? Na łóżku, z odpowiednim materacem! Czy to prawda, że osoby mające problemy z kręgosłupem powinny wybrać twardy materac? Jest w tym trochę prawdy – twardszy materac będzie znacznie lepszy niż bardzo miękki. Jeżeli jednak lubisz spać na boku, nie decyduj się na zbyt twardy materac – możesz sobie jeszcze bardziej zaszkodzić! Najlepiej zdecydować się na materac kieszeniowy z wydzielonymi strefami o różnej twardości. Taka budowa materaca sprawia, że lepiej dostosowuje się on w nocy do anatomii naszego ciała. Pamiętaj, żeby wybierając wymiar materaca wziąć pod uwagę wzrost. Spanie z podkurczonymi nogami jest bardzo niekorzystne!

Bitwa na poduchy

Pokaż mi swoją poduszkę, a powiem Ci czy Twój kręgosłup w odcinku szyjnym bardzo cierpi. Dlaczego? Śpiąc na zbyt dużej ilości poduszek lub takich o nieodpowiedniej wysokości i twardości, fundujemy szyi całonocne napięcie. Konsekwencją tego jest obolały kark, ramiona, mogą też występować bóle głowy. Jaka jest na to rada? Zainwestować w porządną poduszkę. Polecam modele ortopedyczne, wykonane ze specjalnej pianki, która dostosowuje się do kształtu naszego ciała.

Raz, dwa, trzy…!

Ile godzin w ciągu dnia spędzasz siedząc? Sporo, prawda? Praca przed komputerem, odpoczynek na kanapie, teraz – czytając ten artykuł – też pewnie siedzisz. To najbardziej szkodliwa pozycja dla kręgosłupa. Dlatego trzeba koniecznie pamiętać o regularnym ruchu. Nie musisz od razu szturmować siłowni, po prostu idź na dłuższy spacer, wybierz się na basen albo zrób kilka pajacyków. Na zdrowie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *